آموزش CCNA Security

تعریف دوره :
متخصصین شبکه در کنار نصب و راه اندازی شبکه های LAN و WAN حتماً باید به امن سازی آنها هم نگاه ویژه ای داشته باشند. این دوره درب ورودی به دنیای امنیت با تمرکز به شبکه های مبتنی بر سیسکو می باشد. در ابتدای دوره  به مفاهیم پایه ای و اولیه امنیت پرداخته می شود و سپس به امن سازی سرویس های پرکاربرد شبکه مانند SNMP ،NTP و .. پرداخته می شود ادامه راه با معرفی و پیاده سازی ارتباطات امن با محوریت تکنولوژی VPN می باشد. فایروال ها چه کاربردی در شبکه دارند و آیا در هر شبکه ای نیاز به فایروال داریم؟پاسخ این دوره به متخصصین علاقمند به امنیت اینست که ابتدا به مفاهیم مشترک در فایروال ها می پردازیم و شما را برای نصب و راه اندازی فایروال قدرتمند شرکت سیسکو یعنی ASA آماده می سازیم. این دوره  گواهی دانش و مهارت مورد نیاز برای شناخت و مقابله با انواع تهدید ها و آسیب پذیری هایی که می تواند ارکان هر شبکه ای را متزلزل سازد، را به دانشجو اعطا می کند. اهمیت این دوره بطوریست که آژانس امنیتی ملی(NSA) و کمیته ملی سیستم های امنیتیCNSS) ) دوره آموزشی CCNA Security   را مطابق با استاندارد آموزشی CCNS 4011 اعلام کرده اند.

برای کسب مدرک بین المللی این دوره گذراندن کد آزمون 210-260 الزامیست و پیش نیاز آن داشتن مدرک CCNA R&S V3 و یا هریک از مدارک CCIE می باشد.

مزایای دوره:

پس از گذراندن این دوره دانشجو می تواند:

  • آشنایی با  پروتکل های امن و مفاهیم امنیت در شبکه های مختلف
  • کسب مهارت در توسعه زیر ساخت های امنیتی و شناسایی تهدیدات امنیتی بالقوه
  • تسلط بر نحوه کارکرد فایروال ها
  • راه اندازی ارتباطات امن توسط تکنولوژی VPN
  • محدود سازی و برقراری امنیت در دسترسی به تجهیزات شبکه
  • امکان شرکت در آزمون بین المللی و دریافت مدرک سیسکو
  • کسب فرصت های شغلی بهتر با توجه به تخصص فرا گرفته شده

    مشاغل دوره:

با جستجو در میان مشاغل مرتبط با شبکه و فناوری اطلاعات همیشه گزینه ای با *امنیت* به چشم می خورد که حال این شغل می تواند کارشناس امنیت،کارشناس ارشد امنیت ، مدیر امنیت یک شرکت،سازمان و یا یک نهاد دولتی باشد. مدرک این دوره به شما مجوز ورود به تیم امنیت سازمان و در نهایت رسیدن به پست سازمانی مورد علاقه شما را به شما اعطا می کند. با داشتن مدرک این دوره در جستجوهای کاری خود، برروی عنوان "کارشناس امنیت" نیز  نمائید.